söndag 8 februari 2009

Seriöst

Mina föräldrar är så jävla löjliga.

Jag hade lånat min mors kamera för att ta före- och efterbilder på mitt hår, och så har jag liksom inte orkat ta efterbilderna än så jag hade kvar kamerahelvetet på mitt rum.
Varför jag inte har min kamera, som är tusen gånger bättre är för att mitt minneskort inte passar i laptopen, men det gör hennes och min sladd blev som sagt förr, stulen i Stockholm.

Nu blev det världens liv för att jag hade den.
"JAG VILL HA MINA GREJER IFRED! DU KAN INTE BARA TA DEM!"

Alltså, seriöst.

Även senaste tiden så är min far på mig angående vad jag äter och inte äter.
Jag får så sjukt mycket skit då jag inte äter frukost (vilket är ganska sällan) och när jag äter frukost så är det tydligen inte bra det jag äter.
Idag åt jag två knäckebröd med lite ost på.
Han åt: Köttbullar, Prinskorvar, Ägg, Vitt bröd, Marmelad, Rödbetssallad, Sill.
Alltså, ärligt talat, det jag åt var tusen gånger mer nyttigt än vad han tryckte i sig och förlåt för att jag inte har lust att stå och fixa med havregrynsgröt som jag inte kan hälla mjölk i eftersom jag är laktosintolerant. Förlåt för att jag inte har köpt soyayoghurt senaste månaden för att det är så sjukt jävla dyrt. Förlåt för att jag inte tänker äta vitt bröd som bara jäser i magen och förlåt för att jag inte har lust att äta djur till frukost.
Jag vet mycket väl vad jag klarar mig på och om jag nu skulle bli hungrig innan lunch, så kan jag tamejfan äta en apelsin. Jag har ingen aning om vad det blir till lunch men om det som vanligt är något som består utav 60% kött och 20% sås och sedan lite äcklig potatis till, så är det inte värre än att jag äter såpass mycket som jag behöver för att få ett lagom näringsintag och därefter fyller på med frukt.
JAG FATTAR FAN INTE VAD HAN HAR MED DET ATT GÖRA?!
Han har inte ens någon rätt att ifrågasätta vad jag stoppar i mig.

Sen så fick jag höra att bara för att jag inte äter massa skit så orkar jag inte göra saker och är lat och så kommer han med exemplet toarullen på min och min brors toalett. Ni skall få min bakgrundshistoria först tror jag.

Såhär är det, en gång i veckan skall jag städa toaletten, en gång i veckan skall min bror städa. Sen vi flyttade in har min bror städat två gånger... Så våran toalett ser vissa dagar ut som ett helvete och vem får städa? Jag.
Så för några dagar sedan så var toalettpappret slut i vägghållaren och det var bror min som tagit slut på det och istället för att sätta i en ny så hade han börjat ta från golvhållaren (ni vet en sådan man sätter några rullar på, i väntan på att få hänga på väggen?) och jag blev förbannad så jag satte hela jävla golvhållaren på vägghållaren i ren protest. Tror ni att han flyttat på den överhuvudtaget? Så sen dess har jag kört experimentet "hur lång tid tar det tills han byter rulle?". Imorse säger min far då som exempel på hur lat jag är "Jag vill inte veta vem det var, men det där är lathet och kan ni inte sköta det så kan ni fan ta och flytta". "Det är jag" sa jag och påpekade att det var för att Magnus inte bytt men det är jag som får skiten för lille Magnus kan inte göra fel.

Jag har inte ens sagt att jag börjat söka lägenheter i Göteborg bara för att komma bort ifrån dem. Men chansen att jag skall få en billig som jag kan bo i fram tills Augusti finns fan inte. Så jag biter ihop, håller käften och ber honom mest dra åt helvete när han är som värst.

Men seriöst, det med kameran. Jag orkar fan inte med dem.
Jag äter vad jag vill, jag är uppe så länge som jag behöver och jag väljer själv när jag vill jobba respektive plugga och från och med Augusti så kommer jag äntligen få slippa dem igen. Då säger jag upp min skypekonto, byter mobilnummer eller blockar deras samtal samt skaffar fast lina med privatnummer.
Jag vill absolut inte låta dem vara ifred med mina barn i framtiden för de kommer göra allt de kan för att motarbeta mig, som med allt annat. Tro mig, jag har inte blivit så bra som jag är tack vare dem, det har jag helt fixat själv med hjälp av vänner.

Seriöst, hade ni haft enorma skulder som skulle överlåtas på mig och min bror om ni dog så hade jag kunnat säga att jag skiter i om ni dör eller inte.

Inga kommentarer: